marți, 19 mai 2009

Europa prin ochi de copil


EUROPA- PRIN OCHI DE COPIL

PROIECT TEMATIC

 

EDUCATOARE: VASILIU GABRIELA

GRADINITA: NR 19 BOTOSANI

GRUPA: MARE ’A’

 

ARGUMENT:

            În ultimele decenii societatea europeană tinde tot mai mult să depăşească graniţele impuse de frontiere, iar implementarea educaţiei interculturale în programul educaţional este necesară. Trebuie promovate toleranţa, colaborarea, comunicarea, egalitatea de şanse. Ideea pentru acest proiect a venit din partea copiilor în momentul în care am achiziţionat câteva jocuri puzzle cu harta Europei, harta României şi am fost plăcut surprinsă de cunoştinţele copiilor legate de Uniunea Europeană.

            Am început acest proiect, cerând copiilor să deseneze sau să scrie tot ce ştiu despre Europa şi ţările ei.

OBIECTIVE CADRU.

  1. Familiarizarea copiilor cu aspecte geografice, culturale; cu valori naţionale şi europene;
  2. Cunoaşterea unor obiceiuri şi tradiţii din alte ţări; aspecte de limbă;
  3. Cunoaşterea unor drepturi ale copiilor accesibile lor;

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

    • să descopere componente ale vieţii umane la o scară mai mare;
    • să analizeze, compare, găsind asemănări sau deosebiri între oameni;
    • să realizeze că fiecare om este unic;
    • să cunoască drepturi ale copiilor din România şi Uniunea Europeană;

RESURSE MATERIALE: pliante, cărţi, globul pământesc, harta Europei, harta României, jocul ,,Cu Europa la joacă”, puzzle, fişe, postere;

RESURSE UMANE: copiii din grupa mare, părinţi;

RESURSE DE TIMP: o săptămână;

METODE:, brainstorming-ul, problematizarea, învăţarea prin cooperare, dezbaterea, observarea spontană şi dirijată, povestirea, explicaţia, exerciţiul.

INVENTAR DE ACTIVITĂŢI:

1.      Activităţi pe arii de stimulare:

·        Biblioteca: ,,Citim imagini despre Europa” , ,,Cum sunt copiii din alte ţări?!” (pliante, cărţi, postere, CD-uri)

·        Ştiinţă: ,,Pace în Europa!” ( dezbatere), ,,Cine sunt eu?”, ( apartenenţă la un stat)

·        Joc de rol: ,,De-a turiştii”

·        Joc de masă: ,,Harta Europei” , puzzle

·        Artă: ,,Harta României”-  desen

·        Construcţii:,, Oraşul meu!”,  ,,Steaguri”

2.      Activităţi comune:

·        Cunoaşterea mediului: ,,Harta Europei” – observare

·        Educarea limbajului: ,,Valori româneşti care au depăşit graniţele” , ,,Ce te legeni”,  M.Eminescu- memorizare

·        Educaţia pentru societate: ,,Ce drepturi au copiii?!”- convorbire

·        Educaţie muzicală: ,,Imnul Europei”, audiţie

·        Activitate plastică: ,,Europa prin ochi de copil”,  desen

·        Activitate practică: ,, Flori pentru copiii Europei” – lucrare colectivă

·        Educaţie fizică: ,,Hora copiilor”

3.      Activităţi complementare:

·        Educaţie interculturală: ,,Costume populare”, observare şi discuţii libere

·        Educaţie ecologică: ,,O Europă curată!”

·        Joc de mişcare: ,,Trenuleţul veseliei”

·        Joc de atenţie: ,,Poştaşul”

·        Joc intelectual: ,,Ghiceşte despre cine ţi-am vorbit!”

EVALUAREA PROIECTULUI:

             A avut loc in cadrul unei activităţi integrate cu caracter interactiv. Copiii au avut posibilitatea să-şi exerseze cunoştinţele dobândite în cadrul proiectului. În finalul activităţii am realizat împreună- copii şi educatoare- o expoziţie cu lucrări despre Europa.

CONCLUZII:

             A învăţa despre Europa înseamnă a învăţa despre mediul mai larg în care trăim şi convieţuim, înseamnă a-i forma pe copii pentru anii care vin. A le vorbi despre drepturile copiilor este primul pas în formarea lor ca viitori cetăţeni conştienţi ca drepturile implică şi îndatoriri, că a convieţui în pace şi colaborare este calea spre progres şi spre o viaţă mai bună. A vedea Europa prin ochi de copil , înseamnă pentru noi , adulţii, a învăţa câte ceva din inocenţa lor, a ne modela comportamentul în aşa fel încât copiii să păşească alături de noi fără teamă.

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu